Sayfalar

Cuma, Şubat 18, 2022

Erkekler için askerlik

Dün akşam babamla sohbet ettik  biraz. Onu dinlemek çok keyifli. Aslında kendinize benzeyen insanı dinlemek çok keyifli desem, yalan olmaz. Konu nasıl açıldı bilmiyorum fakat askerlikten konuşurken bulduk kendimizi. Babam eskiden çok zayıf, cılız bir adammış. 18 Ay boyunca askerlik yapmış...

 O askerlik anılarını anlatmaya başlayınca, televizyonun sesi kapandı haliyle. Böyle anlarda sesini kayıt altına almayı çok seviyorum, hemen telefonumun ses kaydını aktifleştirdim ve dinlemeye başladım onu. 

Askerliğe ilk girişi, o heyecanlı halleri, biraz ürkek, biraz nereye geldiğini çözme telaşını dinlerken, bunlar babamın başına gelmiş ha? diye gülümsedim. Çünkü anne ve babanızı, siz doğduğunuz andan itibaren biliyorsunuz fakat onların da bir geçmişi var. Bu yüzden sık sık geçmişlerinden bahsetmeleri için onları teşvik ediyorum, bunu sizin de yapmanızı öneririm. 

Babamın askerliğe girişi çok komik olmuş. Kasım ayında başlamış ve kıyafetleri verdikten sonra, soğuk bir duş almalarını istemişler onlardan. :) Buz gibi havada soğuk duş alamadım, elimi ıslayıp saçıma sürdüm, elimi yüzümü yıkadım çıktım diyor babam. :) Banyo faslından sonra yemekhaneye indiklerinde menüde aşure varmış. Babamsa aşureyi hiç sevmez, bu yüzden yememiş. Ertesi gün herkes ishal olmuş, altına kaçıranlar, tuvalet sırasında dışarıda kalanlar derken, her yer tuvalete yetişemeyen insanların dışkılarıyla dolmuş. O bu anları gülerek, kahkaha atarak anlatırken ona imrenerek, sevgi seliyle bakmamak mümkün değildi. Belki de bir buçuk saat boyunca hiç durmadan askerlik anılarını anlattı. Hem kendisi hatırladı hem bizi keyiflendirdi. Böyle bir akşamı dünyanın hiçbir huzuruna değişmem sanırım. 

Babam askerliğin çok önemli olduğunu, insanı olgunlaştırdığını, özgüven verdiğini, karakterini toparladığını söylüyor. Buna büyük ölçüde katılıyorum ben de. Tabii ki, onun dönemindeki askerlik ile şu an ki askerlik farklılık gösteriyor olabilir ancak yine de insana bir şeyler kattığı bir gerçek!  

Sağlığından dolayı askerlik yapamayanlara saygı duyuyor, ancak gitmemek için erteleyen kişilerin ise yanlış yaptığını düşünüyor babam. Bir erkek için askerliğin, hayatta önemli bir adım olduğuna inanıyor. Ne kadar erken olursa, hayata atılmanın o kadar kolaylaşacağını ilk elden tecrübe etmiş birisi. 

Acı tatlı anılarını dinlerken gülümsemeden, o an orada olabilmeyi istemeden edemiyor insan. Birçok arkadaşı ile olan konuşmaları, soğukta ayrı, sıcakta ayrı verdikleri mücadeleler, her zamanki olgun karakteri sayesinde birçok üstlerinden gördüğü saygıyı dinlerken gururlanmadım dersem yalan olur. 

Anne ve babanız hayatta, sağlıklı ve yanınızda ise onlarla vakit geçirmenin, onları dinlemenin, onlardan bir şeyler öğrenmenin her zaman, ama her zaman çok önemli olduğuna inanırım ben. Bu yüzden konuştuğum birçok insana, bu konuda tavsiyeler vermekten de çekinmem. Annesini ya da babasını, ya da her ikisini birden kaybeden insanlar, büyük bir özlemle onların bıraktığı anılara tutunuyor. 
Allah gecinden versin ama, onlardan birisini ya  da her ikisini de kaybettiğinizde elinizde milyonlarca anı olsun. Sağlık ve sevgiyle kalmanızı dilerim. Kendinize ve anne ile babanıza çok iyi bakın lütfen. Rahmetli olanlara ise en içten dualarımı gönderiyorum. Hoşça kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder