Sayfalar

Cumartesi, Eylül 12, 2020

Erişilebilir Her Şey - Engelli Olmak

Bazen içim çok daraldığında ya da bir şeylerin içinden çıkamayacak duruma geldiğimde youtube üzerinden mütevazi insanların videolarını izliyorum. Hayatları çok zorken bile gülümseyen, küçücük şeylerle mutlu olmayı başarabilen, sevmenin değerini, hakkını dibine kadar bilen insanların hayat hikayelerini izlemek bana iyi geliyor. Bu hayatta ölüm gelip sizi almadığı sürece pes etmeye lüksünüz yok. Sağlığınız için de, sevginiz için de, hedefleriniz için de mücadele vermek gerekiyor. 

Bu dünya insanların ve siz de bir insan olduğunuza göre, dünyanın her taşında, her toprağında bir hakkınız var. Engelli olun ya da olmayın, bu hak daima sizin. Ve mütevazi, incelikli insanlar bu kötü dünyanın yüzüne gülümseyebiliyor. Kalplerindeki saflık, yüzlerindeki masumluk... 

Normal bir insanın dert edindiği her şeye olumluca yaklaşabilen o olgunlukları. Anlayışlı, sizden sadece sağduyu ve saygı bekleyen o küçük masum istekleri...

Kaçımız hayatta onlar kadar mütevazi olabildik ki? Kaçımız yüreğinin en saf haliyle davrandı insanlara? 

Bu hayatta varoluş sevgiden ve mütevazilikten geçmiyor mu? Mutluluğun da en saf hali üstelik. 

İşte bu yüzden insanlara karşı bazen güvenimi yitirsem de pes edemiyorum. Onlara asla kötü olamıyorum ya da onları anlık öfkelerimle yargılayıp bir kenara atamıyorum. Hayatım boyunca hassas kalbimin ekmeğini yiyeceğim. Bu bazen beni üzecek ve bazen de dünyanın en mutlu insanı yapacak. Fakat ben üzülsem de mutlu olacağım çünkü insan kalbi hassas olmalıdır. Yüzünde hep mütevazi bir gülümseme, kalbinde saf duygular, aklında hep iyilik bulundurmalı. Kötülüğün hiçbir yerde hiçbir zaman iyi bir netice getirmeyeceği ortada. Bu dünyada mütevazi insan olabilmek, bunu başarabilmek bir insanın en güzel halidir bana göre. 

İşte o mütevazi insanlardan birkaç tanesi...ben izlerken de, onları, kalbimde anlarken de çok duygulandım. 

 Erişilebilir Her Şey adı altında kendileri gibi engelli insanlar için, sosyal yaşam alanlarının erişilebilir olmasını sağlamak amacıyla bir farkındalık projesi başlatmış bu insanlar. Verdikleri mücadele çok güzel ve çok da anlamlı. Kendi yaşam alanlarını da iyileştirmek, bir buluşma ortamı için özellikli yer seçmek zorunda kalmamak ve daha birçok engelli insanın hayatını kolaylaştırmak için mükemmel bir yola giren bu güzel insanları izlerken tebessüm edeceğinizden eminim. 

 İzlerken yüzünüzden gülümseme eksik olmayacak ve söylediklerine bazen üzülmeden edemeyeceksiniz. Fakat bunlara rağmen kalbinizi usulca saran o yumuşacık mutluluk hissini de şaşırarak kucaklayacaksınız belki de. Bu hayatta içinden çıkamadığınız her kötü durum elbet gelip geçicidir, belki de kalıcıdır ama... kalbinizde hep umut olsun. Umut, yaşama olan inancın kalbidir. O kalp atmazsa olmaz. 

Engelli insanlar için yapabileceğimiz daha birçok şey var. Umarım zamanla çok daha güzel olur her şey...Belki de buna en başta toplum olarak yarattığımız engelleri düzelterek başlasak çok iyi olacak! Dilerim... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder