Sayfalar

Perşembe, Temmuz 15, 2021

Hiç Akıldan Çıkmayan Tarihler

Bazı tarihler insanın aklına mıh gibi kazınır, bunu bilirsiniz, eminim sizin de hatırlamak istemediğiniz ama hatırladığınız tarihler vardır. Çünkü o tarihlerde yaşadıklarınız o kadar zordur ki, her hatırladığınızda hissettikleriniz de çıkıp gelir. O günü karamsar, üzgün geçirirsiniz, bu elinizde değildir. 

O gün yaşadığınız korku, endişe ve daha birçok duygu sizi çepeçevre sarar. Bir daha hiç böyle bir şey yaşamamayı dilersiniz çünkü çok ama çok zordur bunu yaşamak. 

15 Temmuz 2020 de benim için böyle bir gün olacak artık.  Sevgili babamı neredeyse kaybetmenin eşiğine geldiğim, kendimi çaresiz hissettiğim, her zaman her konuda bir şeyler yapabilme çabamın yok olduğu, tamamen donup kaldığım bir gündü bu tarih. Ellerimin deli gibi titrediğini, kendimi nasıl sıktığımı, kafamda düşüncelerin deli gibi oradan oraya koşturduğunu, hatta doktorla bile tartıştığımı hatırlıyorum. Her zaman doktorlara saygı duyan ve onlara değer veren birisi oldum, şimdi bu durum kat be kat artmış durumda, ancak o an, o çaresizlikle ne yaptığımı ben bile bilmiyordum. Bu durum için hala üzgünüm. 

Bu olaydan bir ay kadar sonra da 14 Ağustos'ta zor bir gün yaşadık. Sabaha karşı ambulansın içinde iyi olmak için kilometreleri arşınlarken, bir kez daha çaresizlik nedir yaşadım. O gece, ya da o sabah, iğneler, serumlar vs  derken sonunda rahatlayarak sedyede uykuya dalan babamın yanında oturdum ve annemlere göndermek için fotoğrafını çektim. O fotoğraf galerimde hala duruyor ve ben bazen bakamıyorum bile. O gün orada beklerken kendimi çektiğim fotoğrafa da bakamıyorum. Tamamen bitkin, korkmuş, dibine kadar korkmuş hem de... hepsi yansımıştı. Tabii bu süreç devam etti. En son 13 Şubat'ta bir kez daha çaresizlikle ameliyathane önünde bekledim. Dakikalar siz film izlerken akıp gider değil mi? Ama o zaman dakikalar birer saate dönüşmüş gibiydi sanki ve 1 saat boyunca sanki bir ömür beklemiş gibi hissetmiştim. 

Sevdiklerinizi üzmeyin. Anne babanızın kıymetini bilin. Lütfen bilin. 

İnsan çaresizliği yaşadığını sanır ancak yanılır. Allah kimseyi çaresiz bırakmasın. Sağlıkla kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder