Sayfalar

Cumartesi, Ocak 16, 2021

Yağmurun Usulca Dokunuşu


Yağmuru hevesle bekleyen insanlardan mısınız siz de? İhtimaliyle bile müthiş bir huzura kavuşursunuz hani? Ve bir de yağmaya başladığı zaman içinizin coştuğunu, sırılsıklam olmak için bedeninizin titrediğini hissedersiniz? 

İşte öyle bir an geldiğinde yüzümü gökyüzüne kaldırıp gözlerimi kapatıyorum. Damlalar usulca yüzüme öpücükler kondururken gülümsüyorum. Saçlarımın arasına karışan toprak kokusu, bana çarpıp geçen o ahenkli dokunuşlar beni adeta mest ediyor. Eğer kimsenin beni izlemediğini biliyorsam, ellerimi yukarı doğru açıp, yağmur damlalarını avuçlarımla karşılıyorum. O an belki de en savunmasız halimle oradayım, ama aslında hiç de umurumda değil savunmasız olmak. İnsanın içindeki coşkulu mutluluk çok nadir anlarda gerçek yüzünü gösterir... Çok nadir anlarda başını saklandığı yerden çıkarır ve usulca etrafına bakar. 

Eğer korkacak bir şey yoksa, eğer her şey güvenliyse bir ışık gibi parlayarak tümüyle ortaya çıkar. 

Yağmuru seviyorum... Bazen, bazı şeylere karşı bencilce sevgi beslersiniz, kötü yanları olduğunu bilseniz de sevginiz daha ağır basar. Yağmura olan sevgim, bazı şeylere duyduğum sevgi gibi bencilce. Fakat bazı bencilliklerin zararı dokunmuyor kimseye. 

Bu yıl yağmurlar kendini çok özletti. Bir Akdeniz şehrinde olmanın etkisi de çok bunda belki de. Bir Karadeniz kızı olmayı isterdim, sırf bu sebepten. Yılın her gününde yağış alan, yemyeşil bir bitki örtüsüne sahip, insanın ciğerini tertemiz bir havayla dolduran bir bölgenin kızı olmak, ne müthiş olurdu kim bilebilir? Belki bir gün bu gerçekten de olur ve Karadeniz'in güzel bir iline yerleşirim. Yağmurlar usulca kalbimin içinden akıp geçerken, penceremin önüne bir kitap koyar, kendime sıcak bir çikolata hazırlarım. Sonra laptopumu alır ve doyasıya yazar da yazarım. 

İnsan neyi az görüyorsa ona hasret galiba. Ulaşamadığı hep değerli...doyasıya yaşayamadığı hep kıymetli. 

Bugün 16 Ocak 2021 Cumartesi, dün geceden beri yağan yağmurun tadını doyasıya çıkarıyorum. Sükut güzeldir, yağmuru dinlemek ve hissetmek için....
Onun dokunuşu ise...ah! 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder