Sayfalar

Pazartesi, Aralık 20, 2021

Samimi Değilseniz 'Canım' Demeyin

Çoğu zaman konuşma ya da hitap dilimizde, samimi olmadığımız kelimeleri kullandığımızı fark ediyorum. Bu ne kadar doğru diye düşünmüyorum da değil. Örneğin 'canım' kelimesi, gerçekten samimi olarak söylenmediğinde, kulağa itici gelmiyor mu sizce de? 

Ben bu kelimeyi dikkatli bir şekilde kullanmaya dikkat ediyorum çünkü, gerçekten samimi bir ilgi duymadığım bir insana, 'canım' diye hitap etmek, pek de doğru gelmiyor. 

Örneğin insanlar, samimi olmadıklarını belli ederek birbirlerine, 'Nasılsın?' diye soruyor. Gerçekten nasıl olduklarını merak ediyorlar mıdır sizce? Bu ve bunun gibi durumlarda, gerçekten ciddi değilsem, gerçekten merak etmiyor isem bu soru kelimelerini kullanmıyorum. Belki de ben çok dikkat ediyor ya da detaylara çok takılıyorumdur ama, samimilik içermeyen diyalogların hiç kurulmaması taraftarıyım. Ya da kurulan diyaloglarda, sahte samimiyetin oluşturulmasını doğru bulmuyorum. 

'Canım!' kelimesi, karşıdaki kişiye verilen değerin bir göstergesi bana göre ve bu kelimeyi herkese karşı kullanmanın doğru olmadığına inanıyor ve ona göre hareket ediyorum. 

Sevgilerler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder