Sayfalar

Çarşamba, Ekim 13, 2021

Hayvanlar İnanılmaz - Onlara Bayılıyorum!

Hayvanlar inanılmaz varlıklar, öyle değil mi? Ben onlarla içli dışlı olduğum için, gözlemliyorum, ilgileniyorum. Kediler örneğin kendilerini yakın hissettikleri kişilerin sevgisi için takla bile atabiliyor. Bahçeye çıkıp, bir sandalye çekip oturduğumda, hemen birkaç tanesi ayaklarımın dibinde dolanmaya başlıyor. Ayaklarımı uzatmak için ikinci bir sandalyeyi aldığım zaman, hemen yukarıya zıplayıp, ayaklarımın arasına uzanıyorlar ya da yukarıya, üzerime doğru tırmanmaya, kafalarını kafamla tokuşturmaya çalışıyorlar. :) 

İnanılmaz keyifli, itiraf etmem gerek. Bazen ne tepki vereceklerini görmek için onları kendimden uzaklaştırıyorum, bana ulaşmanın bir yolunu mutlaka buluyorlar. Yerinde duramayan, kıpır kıpır bir canlıyken, kucağıma alıp yatırdığımda belki de saatlerce öylece kalabiliyorlar. O karnından gelen derin mırıltılar, ne kadar mutlu olduklarını gösteriyor ve keyifleniyorum. Uyurken bile tüylerini sevmeme izin veriyor, en ufak bir rahatsızlık duymuyorlar. Hatta onların tüylerini hamur gibi yoğuruyor olmam, mıncıklıyor olmam hoşlarına gidiyor. 

Köpekler de öyle... asıl onlar, sizi bir kitap gibi okuyabiliyorlar. Başka insanların sizi anlamadığını düşündüğünüzde, köpeklerin sizi anlayabiliyor olması tuhaf hissettiriyor. Çok çok önce, birlikte yürüyüş yaptığım bir köpek vardı, eğer beni on adım geçmişse durup ona yetişmemi beklerdi. Ona veda etmek zorunda kalmıştım ve aslında vedalaşamamıştım bile. Bana son bakışlarını hiç unutamıyorum desem yalan olmaz. 

Kuşlar ise bambaşka bir alem. Evin neşeleri adeta! Onları o kadar çok seviyorum, öpüyorum, kokluyorum ki beni gördükleri anda tanıyıp biraz tırsıyorlar. :) Ancak yine en çok beni gördükleri anda ötmeye başlıyorlar. Şu an, dört tane muhabbet kuşum var ve eğer olursa yakında bebekler gelecek. Kedilerin sayısını inanın bilmiyorum bile ama yirmiye yakın olduğuna eminim. İnsanlar beni fareli köyün kavalcısı olarak görüyorlardır muhtemelen çünkü hepsini çağırdığım zaman, her yerden çıkıp gelen kedilerin varlığına hayret ediyorlar. Ayaklarımın dibinde bir tatlı can yığını oluşuyor ki, görmeniz gerek! 

İnsanın kalbine bu kadar iyi gelen canlıların günüydü 4 Ekim. Gününde değil, her gün hatırlanmalı diye başka bir günde kutlamak istedim. Sevginizle onları kucaklayın. Ve daima kapınızın önünde bir kap su bulundurun. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder